Słowniczek

Jeśli uważasz, że brakuje tu jakiegoś pojęcia, napisz w komentarzu. Postaram się wtedy jak najszybciej je dodać.

Magia

  • Aura - energia skupiona w każdej istocie. Można z niej wyczytać wiele informacji, m.in. czy ktoś jest magiem, jego siłę mentalną, rasę.
  • Cząstka - niezwykle potężna moc pochodząca od samych bogów i stanowiącą niejako rdzeń ich mocy. Istniejące cząstki: początku, końca, życia(podzielona na dwie części zwane "żywiołami"), magi, ognia, wiatru, energii, mroku, ziemi, wody i nowego początku.
  • Pradawna magia - jedynym źródłem wiedzy o niej są najstarsze księgi. Bazuje na wszelkiego rodzaju kręgach przywołania, ale nie tylko. Jest niezwykle potężna.
  • Skrzydła - posiadają je jedynie wprawni magowie i w brew pozorom nie zużywają one dużo mocy. Surria'nie nie są w stanie ich wytworzyć.
  • Skrzydło magi - kwalifikacja magi
  • Skrzydło przywoływacza - magia skupiająca się na demonach i metodach poskramiania ich
  • Skrzydło twórcy - skrzydło magiczne charakteryzujące się dużą dowolnością w kształtowaniu energii. Jego posiadacze są w stanie stworzyć rzeczy z własnej mocy.
  • Skrzydło uzdrawiające - magia mająca charakter leczniczy i częściowo obronny
  • Więź - sposób kontrolowania magii cienia, polegający na wytworzeniu czegoś w rodzaju macki połączonej z ciałem. Jest najłatwiejszym sposobem kontrolowania tego typu magii, ale równocześnie jest to niezwykle trudne. Ze względu na poziom trudności, niezwykłą rzadkością są osoby używające więcej niż dwóch więzi.

Miejsca

Gundalia:
  • Czarna Świątynia - pradawna świątynia poświęcona pierwszym bogom. Obecnie jest zanieczyszczona mroczną energia do tego stopnia, że wejście do niej jest równoznaczne z samobójstwem.
  • Czyściec - teren zanieczyszczony mroczną energią w mniejszym stopniu niż Czarna Świątynia, przez co żyją tam demony.
  • Podziemia - część Gundali odseparowana od reszty świata, w całości leżąca na terytoriach demonów. Krąży o niej wiele strasznych legend, głównie związanych z zamkniętymi w nich Bakuganami Ciemności. Fakt, że nikt się tam nie zapuszcza sprawił, że miejsce to stało się domem dla wygnanych za magię.
  • Rhealindtahi- stolica Gundalii (tak możecie mnie zabić za tą nazwę -.-)

Przedmioty

  • Artefakt przysięgi- obły kamień wyglądający jakby stworzony był z żywej lawy. Jest nasączony magią i reguluje działanie zaklęcia przysięgi, pozwalając tylko powiernikowi przysięgi na uchylenie rąbka tajemnicy.
  • Dunaka - gundaliański odpowiednik bimbru
  • Łza duszy - zmaterializowana dusza, pozostająca czasem po śmierci. Ma postać małego, kulistego klejnotu. Każda łza ma inny kolor, odpowiadający aurze danej osoby.
  • Kryształ energetyczny - kamień szlachetny bardzo dobrze absorbujący energię. Występują bogato w wierzchniej warstwie Gundali, absorbując energię na jej powierzchni i przekazując ją w głąb planety, gdzie oddają ja w postaci światła. Bardo szybko narastają w miejscach przesyconych mocą, przez co zdarza się im samoistnie odpadać. Magowie zwykli ich używać do przechowywania nadmiaru energii, czasem wykorzystują do wykonywania bardziej precyzyjnych czarów.
  • Sholie - gundaliański odpowiednik wina
  • Vir - gundaliański odpowiednik piwa

Rasy gundalian

  • Similar -  najbardziej powszechna z gundaliańskich ras. Jej członkowie mają szarą skórę z szaro-granatowymi znamionami, oraz blado zielone narośle rogowe na głowie. Ich wzrok jest przystosowany do widzenia przy mniejszej ilości światła. Nieliczni z nich potrafią kumulować ładunki elektryczne w swoich dłoniach lub narzucać swoją wolę innym z pomocą hipnozy. Są to jednak aspekty mocno graniczące z magią, która w tej rasie jest dość powszechna.
  • Surrian (zwany również "jaszczuro-kształtnym") - rasa gundalian, prawie nie różniąca się wyglądem od Similarn. Jej członkowie mają zazwyczaj trochę dłuższe i masywniejsze rogi. Wyróżnia ich tylko zdolność do przybrania postaci jaszczura, wykształcona w zamian za mniejszą wrażliwość na magię. Mało kto z tej rasy zostaje naznaczony, ale też niektóre zaklęcia przeciwko nim są mniej skuteczne.
  • Mimik -  prawie wymarła już rasa. Jej pochodzenie nie jest zbyt dobrze znane. Są teorie, że wykształcili się z Surrian, skoro również potrafią przekształcać swoje ciała, nie jest to jednak udowodnione. Mimicy to doskonali aktorzy. Potrafią idealnie skopiować czyiś wygląd, zachowanie, a nawet głos. Bywa, że po długim przebywaniu w zmienionej postaci maja problem z powróceniem do swojej pierwotnej formy.

Rasy neathian

  • Senilar -  główna rasa występująca na Neathi. Już jako dzieci uczą się samoobrony i walki wręcz, nie są jednak zbyt wojowniczym narodem. Świadomi co ze sobą niesie przemoc, cenią sobie spokój.
  • Fearie - rasa neathian mocno przenikniona magią, przez co 90% jej członków zostaje prędzej czy później naznaczona. Mają bardziej szpiczaste uszy i pionowe powidoki źrenic. Obecnie są praktycznie w całości zmieszani z Senilarami, a jednostki posiadające cechy wyróżniające pojawiają się tylko na trudno dostępnych terenach.
    Różnice oczu neathian

Stworzenia

  • Buher - wielki, byczo-jaszczurczy demon. Poluje się na niego długo, regularnie podtruwając bestie. Jego ciało zapewnia dużo pożywienia, a z niejadalnych części tworzy się narzędzia i bronie.
  • Chowaniec - całkowicie oswojony i zamknięty w karcie demon. Można go w ten sposób szybciej przywołać i wymaga to mniej energii.
  • Demony - istoty z natury podłe i agresywne. Są rozumne, przez co większość z nich potrafi przekazywać proste komunikaty, czy rysować proste znaki. Mądrzejsze są w stanie używać telepatii i były by w stanie mówić gdyby nie bariera jaka stanowią ich ciała. Współpracują z ludźmi dlatego, że jest to dla nich najłatwiejszy sposób zdobywania bogatej w moc krwi. Przywoływacz musi jednak udowodnić, że jest wystarczająco silny i nie okazywać przy demonie słabości.
  • Dzika dusza - duch, który nigdy nie posiadał własnego ciała. Stają się nimi najczęściej nienarodzone dzieci. Dzikie dusze są skazane na wieczną tułaczkę po wymiarze śmiertelnych, co doprowadza je do szaleństwa. Są niezwykle agresywne i czasem przejmują nad kimś kontrolę. Potrafią instynktownie władać magią.
  • Hibaru - średniej wielkości ssak, którego feromony maja silny, duszący zapach.
  • Patron - istota magiczna, której celem istnienia jest wspieranie swojego pana. Powstaje, gdy ktoś nawiąże bliska relację ze stworzeniem zdolnym do posługiwania się mocą. Jego siła zależy od tego z jakiej istoty powstał i jak silne związany jest ze swoim mistrzem, przez co zdarza się, że pomniejsze istoty zostają bakuganami. Czasem w patrony zmieniają się wymyśleni przyjaciele i bywa, że stworzenie to zmieni mistrza przechodząc na kolejne pokolenie.
  • Setalion - Rodzaj bardzo łagodnego demona, powstałego na skutek pochłonięcia przez niego zbyt dużej ilości dobrej energii, która przeważyła. Wizualnie nie przypominają demonów. Wygląd każdego osobnika zależy od potwora, z którego powstał, i istoty, której energię pochłonął. Rozpoznać je można dopiero, gdy ukarzą swą demoniczną naturę. Rzadko atakują innych i łatwo je oswoić, gdyż najczęściej same szukają mistrza.
  • Wendigo - duży demon o paskudnym charakterze i wyglądzie. Inteligencją dorównuje ludziom i jest zdolny do używania magi. Jego łeb stanowi czaszka przypominająca wilczą z jelenim porożem. Tulów, szyję i nogi stworzenia stanowi głównie szkielet częściowo pokryty ciałem, skórą i futrem. Przednie łapy demon ma wyposażone w silne szpony, a tylne w racice. Długi ogon bestii stanowią kości z ostrymi wypustkami.
  • Wilkor - Wilczy demon. Jeden z niewielu, które żyjących stadnie. Oswojone są lojalne, dzięki czemu rzadko sprzeciwiają się przywoływaczowi i najłatwiej jest je przekształcić w chowańce. Z racji swojej wielkości często służą jako wierzchowce. Alfy mogą mieć nawet ponad dwa metry w kłębie.
  • Wywern - Daleki kuzyn smoków i prawie jedyna ich pozostałość. Porusza się na czterech łapach, używając skrzydeł jako podparcia. Wywerny są jadowite i często plują kwasem. Bardzo trudno jest je znaleźć, a tresurę należy zacząć od pisklęcia, w przeciwnym razie nie da się ich oswoić.

Zioła

  • Liesios - zioło o działaniu uspokajającym i rozgrzewającym. Przyśpiesza regenerację. Występuje na obu planetach.
  • Meriasa - gundaliański odpowiednik melisy.
  • Westaria - roślina rosnąca na Gundali. Ma działanie oczyszczające, ale efekt zależy od sposobu jej użycia. Zjedzenie kilku listków wywołuje wymioty. Wypity słaby napar oczyszcza organizm z toksyn, a silny służy do obmywania ran.

Inne

  • Anante - przywódca, lider jakiegoś zgrupowania. Jest to pewna forma grzecznościowa.
  • Ledikanie - społeczność wygnańców zamieszkująca Podziemia. Ich nazwa pochodzi od imienia jednego z bogów: Ledikana, zwanego również pierwszym magiem.
  • Wiek gundalian i neathian - Gundaliańskie dzieci mniej więcej do dwudziestego roku życia wyglądają na dwa razy młodsze niż są. Mentalnie są nieco dojrzalsze niż wskazuje na to ich wygląd. Po ukończeniu przez gundalianina dwudziestego roku życia, starzeje się on z wyglądu o rok, w przeciągu około pięciu i pół roku. Jednak im ktoś jest starszy tym trudniej na tej podstawie określić jego wiek, dlatego gundalianie kierują się przy tym praktycznie tylko wzrostem. Członkowie tego narodu dożywają nawet 470 lat, rosnąc przez całą długość swojego życia. (Dlatego Nurzak jest tak wysoki.)
    Neathianie starzeją się podobnie jak ich pobratymcy z sąsiedniej planety, ale ze względu na dogodniejsze warunki, u nich proces ten trwa trochę dużej i wzrost nie jest tego wyznacznikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz